Вівторок, 19.03.2024, 09:55

Україна Неймовірна

Меню сайту









Форма входу
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                

Михайлівський підйом – Фунікулер

Михайлівський підйом – Фунікулер. Проблема зв"язку між Верхнім містом та низинним Подолом існувала завжди, скільки стоїть Київ. Спершу стародавні кияни користувалися крутими стежками, потім - Андріївським узвозом, який під цією назвою відомий ще з позаминулого століття, але існував значно раніше. Потім від Хрещатика до Подолу - Володимирським узвозом пішов перший трамвай, і шлях став хоч довшим, зате зручнішим.Ідею збудувати між верхньою і нижньою частинами міста механічний підйом у вигляді невеличкої похилої залізниці з канатною тягою подав інженер А. А. Абрагамсон. Проект розробили інженери М. К. П"ятницький та М. І. Баришников. Спорудження фунікулера тривало з 1902 по 1905 рік. Колії підйому простяглися на 200 метрів. Спершу він з"єднував верхню терасу Володимирської гірки з вулицею Боричів тік. Називався Михайлівським механічним підйомом, тому що поруч були будівлі Михайлівського Золотоверхого монастиря.На той час це було досить прогресивне інженерне вирішення: рейки лежали на міцній залізобетонній естакаді, добре діяли і підйомні машини. Першу реконструкцію фунікулеру було здійснено у 1928 році. Будівельники проклали тоді ще близько сорока метрів колії, і відтоді нижня станція була перенесена на вулиця Сагайдачного, біля Поштової площі.У 1958 році проведено кардинальну реконструкцію фунікулера. У машинному залі встановили більш сучасне устаткування, яке, крім усього, ще й гарантувало повну безпеку руху. Наприкінці 1984 року фунікулер пережив ще одне оновлення. Щороку цей незвичайний вид транспорту перевозить 2,8 мільйона пасажирів, серед яких чимало туристів.У травні 2005 року київський фунікулер відзначить свій ювілей - сторіччя з дня відкриття.